Retorn als orígens


Els dos milicians que el subjectaven, un per les cames i l'altre per la cintura, el deixen anar a plom, com si fos un sac. El noi s'alça de pressa i surt disparat cap a la seva bicicleta, regal que el senyor Toda li ha fet arribar pel seu aniversari.

–Tu, marrec, on et penses que vas?

El capitost intercepta en Marcel abans que pugui pujar al seient, el fa caure a terra d'una empenta i li pren la bicicleta. És una BH nova de trinca, observa amb ràbia. Ell mai no podrà comprar una bicicleta com aquesta al seu fill. Podria endur-se-la i regalar-la-hi... És clar que, pensant-ho millor, no pot fer anar el seu fill amb una bicicleta feixista i burgesa. Per canviar l'estat de les coses cal ser conseqüent. L'alça amb les dues mans i tira la bicicleta pel precipici, en un gest abrupte que li fa perdre la pistola muntanya avall. L'arma, una pesada Astra 400 de nou mil·límetres, pica contra les roques i dispara una bala perduda. Després, es fa el silenci.





 

Comentaris

  1. Amb quin suspens arriba el final del paràgraf !.... ;)
    Jo també tenia una BH , que em va costar molt de temps, que els reis mags me la portessin , uns anys desprès me la van robar també ... :( , potser va ser el mateix lladre !.
    Aquest llibre el tinc pendent. Toda era bon amic de Víctor Balaguer , amb el qual van formar una exposició permanent al museu que va crear Balaguer a Vilanova, de peces egípcies trobades en les seves expedicions a Egipte. La pesa estrella, la mòmia Nesi , que encara avui es pot visitar al museu.
    Salut i bona setmana !.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Bé, és un llibre entretingut, i sempre és interessant aprendre coses d'aquest gran desconegut que fou Eduard Toda, que va tenir una vida apassionant. D'altra banda, la meva primera bicicleta també va ser una BH, i també la van portar els reis després de desitjar-la molt. Em sembla que, parlant en propietat, li van portar a la meva germana, però que qui li va treure més partit vaig ser jo. De fet, en aquella època pràcticament tot eren BH, alguna Derbi Rabassa i alguna Orbea. Poca cosa més hi havia.
      Salut i a seguir llegint i pedalant!

      Elimina

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars